بررسی اقتصاد آموزش و پرورش با تاکید بر آسیب شناسی سیاست ها و درگاههای تامین مالی |
کد مقاله : 1519-CNF-FULL |
نویسندگان |
عباس شکوری شالدهی *1، صغری افکانه2 1دفتر وزارتی- رئیس گروه تنظیم و اجرای برنامه های وزیر 2عضو هیئت علمی دانشگاه |
چکیده مقاله |
خلق ابداعات،شکوفایی استعدادها و تحصیل مهارتها ی زندگی در پهنه اجتماعی را مدیون آموزشوپرورش پایدار میدانند و نتایج بسیاری از مطالعات نشان میدهد که سرمایهگذاری در آموزشوپرورش به پیشرفت و توسعه اقتصادی بوم مورد نظرمیانجامد؛پژوهش حاضر با هدف شناخت سامانههای اعتباری آموزشوپرورش وهویتبخشی به کژ کارکردی بودن آنها است؛ مناظر آسیبزایی که در ابعاد مدیریت مالی،درگاههای مالی،قوانین حقوقی و اداری جلوهگر شده است؛روش انجام این پژوهش توصیفی و از نوع پسرویدادی بوده و جامعه آماری آن را تعداد50 نفر از کارشناسان مجرب ودارای دانش سازمانی و تحصیلات تکمیلی تشکیل میدهند که به صورت هدفمند انتخاب شدهاند و ابزارپژوهش نیز پرسشنامهی محقق ساختهای است که مشتمل بر50 گویه بوده که به تنویر مولفههای این پژوهش پرداخته است؛ با تکیه بر تحلیل در سطح توصیفی و استنباطی از طریق آزمونTمستقل و با کنترل نمره فرضی استاندارد(3 از 5) ، نتایج اولیه با تکیه بر آزمون t نشان میدهد این فرضیه اصلی"ساختاراقتصاد آموزشوپرورش آسیبپذیر شده است"امری است که نیازمند ترمیم و اصلاح مولفههایی چون منابع انسانی حوزه مالی،مدیران میانی،دانش و اطلاعات سازمانی،درگاههای درآمدزا،تغییر رویکرد به مصارف و هزینهها،شناخت و تعقیب حقوقی قواعد مالی وشناخت مقررات اداری حمایتگر مقید شده است؛ در واقع در هیچیک از مولفهها نمره پاسخگویان(جامعه آماری) بالاتر از نمره فرضی جامعه(3)دیده نشده است؛اگرچه وزارت بزرگ آموزشوپرورش در انقیاد نگرشهای مالی خود،محصور است اما انتاج این مقاله پژوهشی نشان میدهد میتواند با آسیبشناسی سیاستها و روشهای تامین منابع(بازآفرینی)به مرجعیت و پایداری تعلیموتربیت کمک نماید. |
کلیدواژه ها |
اقتصاد آموزش و پرورش آسیب شناسی مدیریت مالی درگاههای تامین مالی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |