بررسی کاربرد تئوری بازی در موفقیت استراتژیک سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان |
کد مقاله : 1281-CNF-FULL |
نویسندگان |
مرضیه بزرگی *1، زهره زارعان2 1مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک،آموزش و پرورش شهرستان برخوار 2برنامه ریزی درسی،دانشگاه ازاد واحد خوراسگان |
چکیده مقاله |
باتوجه به تغییراتی که در دهه های اخیر با پدیده جهانی شدن رخ داده است سازو کارهای اموزشی نیز دچار تغییرات اساسی شده اند. عوامل مختلفی در موفقیت برنامه ریزی استراتژیک نقش دارند. برای اجرایی کردن برنامهریزی استراتژیک در نظام آموزشی، نیازمند کاربست مقولههای هستیم که از جمله این مؤلفه ها: تفکر استراتژیک، نظام اطلاعات آموزشی، بازاندیشی، بازسازی، بازآفرینی و تحلیل قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدها میباشد. هدف این پژوهش بررسی کاربرد تئوری بازی در موفقیت استراتژیک سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان است. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و روش تحقیق از نظر ماهیت و روش انجام آن ، ازمایشی،تجربی می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان و مدیران آموزش و پرورش اصفهان به تعداد 175 نفر تشکیل داده اند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 120 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده که روایی آن به روش محتوا و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ بررسی و تایید گردید. برای تحلیل داده های گردآوری شده از تحلیل آمار توصیفی(از جمله جداول و نمودار فراوانی) و تحلیل آمار استنباطی( مانند آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و آزمون تی زوجی) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که استفاده از تئوری بازی تاثیر مثبت و معناداری بر موفقیت اجرای استراتژی های سازمانی آموزش و پرورش اصفهان دارد. همچنین تاثیر کاربرد تئوری بازی بر استراتژی های مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع مالی، مدیریت فناوری و استراتژی های آموزشی مورد تایید قرار گرفت. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی : تئوری بازی، استراتژی های مدیریت منابع انسانی، استراتژی های مدیریت منابع مالی، استراتژی های مدیریت فناوری و استراتژی های آموزشی ، آموزش و پرورش اصفهان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |