بودجه ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش و مقایسه ی تحلیلی سهم از GDP آن با سایر کشورها |
کد مقاله : 1198-CNF-FULL |
نویسندگان |
قادر دروگری * مدیر دبستان پسرانه |
چکیده مقاله |
با استناد به تکالیف مندرج در سند راهبردی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و راهکارهای ۲۰ و ۲۴ و ۳۲ در خصوص مدیریت بهینه منابع و مصارف و شفاف سازی و برنامه ریزی برای افزایش سهم اعتبارات آ-پ و رصد کردن تحولات نظام های آ-پ منطقه،جهان اسلام و جهان(راهکار۱/۳۲) ابتدا بودجه ریزی عملیاتی و هزینه یابی محصول (دانش آموز) در آ-پ ایران انجام یافته وجداول محاسباتی تدوین و سپس به سهم آ-پ ایران از GDP پرداخته و با سایر کشورها مقایسه شده است.موضوع افزایش کارایی و اثربخشی هزینه ها و خروجی متناسب با اهداف دستگاه هدف اصلی و نهایی بودجه ریزی عملیاتی است.به همین منظور جهت ارزیابی دو فرآیند کارایی و اثربخشی هزینه ها در آموزش و پرورش و رسیدن به اهداف مندرج در نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد انتظار است و بایستی بررسی شود کدام شاخص های عملکردی می تواند این ارزیابی را به نحو احسن انجام دهد. بودجه ریزی عملیاتی یک فرآیند نتیجه گراست و اگر بر این مبنا برنامه ریزی نشود خاصیت خود را از دست می دهد. این تحقیق به بررسی سهمی که کشورهای مختلف از GDP برای آموزش و پرروش تخصیص می دهند نیز پرداخته و فاکتورهای مختلف آن را با آموزش و پرورش ایران مقایسه می کند. |
کلیدواژه ها |
بودجه ریزی عملیاتی-GDP |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |