الزامات آموزش و بهسازی سرمایه انسانی در آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1157-CNF-FULL |
نویسندگان |
محمود آرائی *1، احمد ادبی فیروزجایی2، امین تجن جاری3 1گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران 2گروه مشاوره، دانشگده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی 3گروه مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطائی |
چکیده مقاله |
رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی،به طور مؤثر فعالیتهایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.موفقیت در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و کاهش شکاف بین آنها چالش هایی است که دولت ها همچنان به مقابله با آن می پردازند و تلاش می کنند تا استعدادهایی را که به اقتصاد کشور کمک میکنند، گسترش دهند.بعضی از استراتژیها برای ایجاد پیشرفت های معتبر در یادگیری دانش آموزان به طور کامل یک رمز و راز نیست.یکی از برترترین تحقیقات با شواهدی قوی نشان داده است که بهترین راه برای بهبود دستاورد و موفقیت، داشتن معلم موثر در هر کلاس و رهبر موثر در هر مدرسه است(لیتود و همکاران،2004).بنابراین،توسعه سرمایه انسانی -استعدادها، تواناییها و دانش معلمان و مدیران مدرسه -در جامعه آموزش و پرورش توجه بیشتری به خود جلب کرده است و محققان و سیاست گذاران تلاش میکنند تا بهتر درک کنند که چگونه میتوان به جذب و آماده سازی و نگهداری معلمان و رهبران بسیار متخصص و کاهش شکاف میان آنها دست یافت.این پژوهش به روش توصیفی و کتابخانه ای و با بررسی اسناد و مدارک موجود ضمن بررسی اهمیت توسعه سرمایه انسانی به نقش و تاثیر استفاده از آموزش در توسعه سرمایه انسانی برای ایجاد ثبات در آموزش و پرورش و افزایش اعتماد به نفس در جهت توانمندی کار و رشد و پرورش شغلی در راستای نیل به اهداف سازمانی پرداخته میشود. |
کلیدواژه ها |
سرمایه انسانی؛ بهسازی سرمایه انسانی؛ آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |