بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد با روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت
کد مقاله : 1528-CNF-FULL
نویسندگان:
یوسف بهارلو *1، محمد صیدلو2، حسین صادقی3، مجتبی عبداله زاده4، مقداد ترابی4
1معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران
2مدیر اداره کل شهرستان های استان تهران
3کارشناس مسئول بودجه
4کارشناس بودجه
چکیده مقاله:
هدف این مقاله طراحی سیستم بودجه ریزی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سطح مدارس می باشد.
برای این منظور از روش محاسبه بهاء تمام شده در چارچوب فرم های استاندارد طراحی شده استفاده شده است.
نتایج به دست آمده نشان خواهد داد بدلیل ضعف های اساسی در بودجه ریزی سنتی و عدم تناسب سطح فعالیت، و بودجه اختصاص داده شده به هر واحد، در نهایت در تصمیم گیری مدیران ارشد منجر به گمراهی و عدم تصمیم گیری صحیح و پیدایش زیان های هنگفت خواهد بود.
بررسی اجمالی معایب شیوه های بودجه ریزی
درشیوه بودجه ریزی افزایشی توجهی به اهداف سازمانی نمی شد و نتیجه بودجه ریزی قابل استخراج نبود.
در روش بودجه ریزی برنامه ای ، برنامه ها دقیق و همراه با جزئیات تدوین نمی شوند ومعمولا کلی ،گسترده و غیر قابل سنجش هستند،چرا که اغلب به طبقات بالاتر سلسله مراتب سازمانها مربوط می شوند.
درشیوه بودجه ریزی بر مبنای صفر،سازمانها به دلیل مقایسه با بودجه سال های قبل و تعدیل بسیار زیاد (گاها تا ۷۰ درصد) و توسعه دوباره آن جهت واقعی شدن، با مقاوت وترس سازمانی مواجه می شدند.
بررسی انواع شیوه های بودجه ریزی
بررسی شاخص های بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
تاثیر شاخص های بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
بررسی شیوه های پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
تاثیر نیروی انسانی در پیا ده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
نقش نرم افزارها در اجرای بودجه ریزی مبتنی برعملکرد
کلیدواژه ها:
بودجه‌ریزی
وضعیت : مقاله پذیرفته شده است
اقتصاد آموزش و پرورش: مدیریت منابع انسانی و مالی(چالش‌ها، مسائل و راهکارها) با رویکرد تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
login